Kereta mampu milik rakyat Malaysia – Perodua Axia, Bezza dan Proton Saga

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kebiasaannya apabila seorang lepasan kolej ataupun universiti tamat belajar dan mula bekerja dengan syarikat awam atau swasta, langkah awal mereka lakukan adalah untuk memiliki kenderaan yang mampu dibayar setiap bulan. Tidak disangkal sekiranya ibu atau bapa mereka berkemampuan mungkin boleh membelikan kereta untuk anak mereka secara tunai ataupun menjadi penjamin bank.

Apakah kereta baru yang rata-rata lepasan kolej atau universiti mampu untuk bayar bulan-bulan? Berdasarkan pengalaman saya serta pemerhatian saya sewaktu bekerja sebagai jurujual kereta adalah kereta jenama Perodua Axia, Bezza dan juga Proton Saga. Walau bagaimanapun ada yang membeli kereta selain yang disebut itu bergantung kepada gaji bersih mereka. Ketiga jenama tadi dipilih mereka adalah disebabkan harga atas jalan adalah minima, jimat penggunaan bahan api dan saiz yang mudah dibawa.

  1. Perodua Axia Std G 1000cc (Auto)

     2. Perodua Bezza 1000cc atau 1300cc AT

   3. Proton Saga 1.3 CVT

Berdasarkan tiga kenderaan jenama di atas, anda rasa mana yang mampu milik untuk keseluruhan rakyat Malaysia?

ANDA BERMINAT UNTUK MENGHADIRI KELAS “PRODUCT KNOWLEDGE” DARI COACH AUTOMOTIF?

Layari website klik alamat ini iaitu  http://irsukhairul.com/ untuk biodata coach dan boleh hubungi melalui whatsapp

 Kalau whatsapp ni nombor saya, 012-2515093 atau klik pautan ini sekarang http://www.wasap.my/60122515093. Kelas boleh diaturkan di tempat anda ataupun coach sendiri yang akan menyediakan tempat latihan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *