Kesihatan kewangan paling penting dalam kehidupan manusia

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sebaik saja melangkah ke dunia pekerjaan, graduan sekolah atau universiti akan berada dalam dunia menjemput rezeki. Saat ini paling penting untuk sesiapa yang baru saja menceburi bidang pekerjaan hendaklah mula berjimat cermat dalam perbelanjaan harian di mana aspek menyimpan duit atau menabung amatlah penting sekali.

“BIG WHY? ” Kita kena ketahui apakah perkara yang paling penting untuk kita capai setiap hari maka segala tingkahlaku kita akan menjurus kepada pencapaian matlamat tersebut.

 

Kita lihat pokok pisang di atas di mana untuk mendapatkan buah pisang yang sihat dan boleh dipasarkan dengan baik pekebun hendaklah tahu apa “BIG WHY” mereka untuk menanam pisang tersebut. Sekiranya inginkan pisang beliau banyak dan memberikan hasil yang lumayan maka pekebun tersebut tahu apa yang diperlukan untuk beliau usahakan. Dan dalam mencapai matlamat tersebut setiap akar, anak pokok, batang dan daun harus dijaga dengan baik seperti memberi baja yang terbaik, menyiram air, menghapuskan sebarang serangga liar dan sebagainya bagi memastikan pokok pisang tersebut mendatangkan hasil yang lumayan. Dengan bekalan baja, air, racun serangga yang cukup maka bolehlah pekebun mendapatkan hasil yang diidamkan.

Klik gambar ini untuk nikmati kesedapan Aex3xie pilihan rakyat Malaysia

Persoalannya sekarang, adakah anda tahu apa BIG WHY dalam hidup anda sekarang? Adakah anda tahu tentang kesihatan kewangan anda untuk capai BIG WHY anda? Nak tak saya bantu anda analisa kewangan anda untuk capai BIG WHY anda?

Klik gambar ini untuk selidik kesihatan kewangan anda

1. Penyusunan semula kewangan anda untuk mencapai aliran kewangan yang positif.

2. Kenalpasti ALIRAN TUNAI Kewangan anda sama ada POSITIF atau NEGATIF melalui aliran PENDAPATAN & PERBELANJAAN.

3. Kenalpasti jenis-jenis pendapatan yang boleh di PROFIL kan.

4. Kenalpasti NILAI HARTA BERSIH melalui pengiraan ASET & LIABILITI yang anda ada.

5. Tahu “DEBT SERVICE RATIO” kelayakan pinjaman yang anda layak mohon pinjaman drp pihak bank.

6. Tahu “KELAYAKAN” Vs “KEMAMPUAN” anda dlm aliran tunai .

7. Tahu berapakah jumlah tunai yg boleh di maksimakan untuk di jadikan simpanan bulanan.

8. Set MATLAMAT KEWANGAN jangka pendek dan sederhana.

9. Dapat kenalpasti FORMULA kewangan yang betul untuk pengurusan kewangan jangka panjang untuk DIRI, KELUARGA & MASYARAKAT.

10. Bantuan  saya untuk membantu melengkapkan Apps Forensik Kewangan anda.

11. Dapat laporan kewangan sebagai rujukan untuk anda bertindak di dalam pelaburan, terutamanya pelaburan hartanah atau pembelian kereta idaman anda.

Jika anda inginkan saya membuat penganalisaan kewangan anda boleh email kepada info@irsukhairul.com dengan pertanyaan untuk mendapatkan analisa kewangan anda.

Klik gambar aex3xie untuk merasai kenikmatan yang tidak terhingga sekarang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *