Sektor pekerjaan yang memerlukan pekerja masa pendemik COVID-19

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dunia dikejutkan dengan Covid-19 dan setakat hari ini belum ada penawar lagi untuk mengubati penyakit yang merbahaya ini. Tahukah anda bahawa dengan adanya Covid-19 ini, kehidupan semakin mencabar dan ekonomi dunia jatuh ke tahap yang membimbangkan. Walau bagaimanapun masih lagi ada peluang-peluang untuk kita manusia menjemput rezeki.

Klik gambar ini untuk promosi beli satu botol 500ml dapat percuma 1 botol 50ml. 70% kandungan alkohol dan bagus untuk anak-anak kita dan orang dewasa menggunakannya setiap masa.

Walaupun permintaan untuk bidang pekerjaan tertentu telah dipengaruhi oleh COVID-19, bidang pekerjaan di bawah ini masih diminati. Rujukkan di bawah dari Jobstreet.com (ejensi pekerjaan). 

1) Jurutera perisian / pembangun

Klik —-> SOFTWARE ENGINEER/DEVELOPER

2) Eksekutif pemasaran

Klik —> MARKETING EXECUTIVE

3) Pembangunan perniagaan

Klik —–> BUSINESS DEVELOPMENT

4) Jurutera Rangkaian / Sistem

Klik —–> NETWORK/SYSTEM ENGINEER

5) Jururawat

Klik–> NURSE

Itulah bidang-bidang yang sekarang ini menjanjikan peluang pekerjaan dan seharusnya pada yang sedang mencari peluang pekerjaan bolehlah fokus ke bidang-bidang tersebut. Tidak terlalu lambat untuk kita mencari ilmu untuk membolehkan kita tersenarai sebagai calon-calon yang berjaya untuk jawatan tersebut. Terima kasih.

Bolehlah kongsikan informasi ini pada rakan-rakan dan kenalan anda serta keluarga anda tentang peluang pekerjaan di atas.

Klik gambar ini untuk FB Lives tentang kerjaya industri 4.0
Klik gambar ini untuk FB Lives tentang kerjaya industri 4.0 siri ke dua
Dapatkan segera sekarang sanitiser khas untuk anak-anak dan pelajar. Klik gambar ini untuk tempahan atau pertanyaan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *