Perodua Bezza

Ditawarkan dengan tiga model iaitu 1.0L Standard G, 1.3L Premium X dan 1.3L Advance. Ia turut hadir dengan waranti lima tahun atau 150,000 km (mana yang tiba terlebih dahulu). Bezza ditawarkan dengan enam pilihan warna termasuk dua warna baharu hanya hanya untuk varian 1.3L iaitu Ocean Blue, Sugar Brown, dan kesemua varian turut mendapat pilihan empat warna sedia ada iaitu Lava Red, Black Ebony, Glittering Silver dan Ivory White.

Bagi yang inginkan gaya lebih menarik dan mungkin nampak sporty, Perodua turut menawarkan pakej aksesori GearUp yang ditawarkan pada harga antara RM900 hingga RM2,600.

Bezza hadir dengan dua pilihan enjin iaitu 1.0 liter tiga-silinder dan 1.3 liter empat-silinder. Kedua-duanya adalah unit enjin baharu bagi Perodua, termasuk 1KR-VE 1.0L yang tidak sama pada Axia iaitu 1KR-DE2. Enjin KR turut menerima pemasaan injap bervariasi VVT-i (sebelum ini dikenali sebagai DVVT), dengan nisbah mampatan yang lebih tinggi, geseran yang berkurangan dan pembakaran yang lebih baik – bagi memberikan penjimatan lebih efisien untuk penggunaan bahan api, lebih baik dari Axia. Enjin ini mampu memberikan kuasa sehingga 67 hp pada 6,000 rpm dan tork 91 Nm pada 4,400 rpm berbanding Axia hanya 66 hp pada 6,000 rpm dan tork 90 Nm pada 3,600 rpm.

Penggunaan bahan api sedan 1.3L ini adalah sekitar 21.7 km/l bagi MT dan 22.0 km/l untuk AT empat-kelajuan. Varian AT lebih jimat kerana ia turut didatangkan dengan Eco Idle, kereta pertama keluaran Malaysia yang menampilkan auto start-stop. Dengan adanya ciri ini juga, Perodua mendakwa ia akan memberikan lebih kilometer dari setiap liter petrol.

Tambahan bagi Eco Idle pada 1.3 Advance, janaan semula pembrekan adalah standard. Semasa kereta dipacu dan dibrek, kuasa tenaga akan digunakan untuk mengecas bateri kereta, bermakna semasa kereta bergerak, bebanan pada alternator dan enjin dapat dikurangkan.

EXTERIOR: Perodua Bezza adalah aerodinamik dan anggun, yang direka untuk prestasi serta estetika.

INTERIOR: Ruang yang luar biasa di dalam badan yang padat.

PENGGUNAAN YANG MENAKJUBKAN

PERKIRAAN DUDUK FLEXIBLE:  8 + 1 konfigurasi tempat duduk menyediakan lebih banyak ruang untuk keselesaan dan kemudahan anda.

TEKNOLOGI MAJU:

 Perodua Bezza memenuhi piawaian EEV mematuhi Euro 4 peraturan-peraturan. A ‘Eco Idle’ sistem baru, reka bentuk aerodinamik dan peningkatan teknologi keseluruhan menyediakan pemacu yang lebih bersih dan lebih menjimatkan.

KESELAMATAN : Dibina untuk memenuhi piawaian keselamatan antarabangsa. Perodua Bezza diletakkan melalui paces untuk memastikan perlindungan anda dan orang yang anda sayangi, dan untuk ketenangan fikiran anda.

WARNA cat berasaskan air mesra alam menyediakan kemasan yang lebih baik.

GearUp: Aksesori Perodua Genuine Meningkatkan rupa yang bergaya dan sporty Perodua Bezza anda. Dari bumper dan skirtings untuk kerusi sarung dan memotong pintu, GearUp® mempunyai semua yang anda perlukan untuk membuat kepala si dia berpaling di jalan raya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *