Anda bakal bekerja? Anda ingin cari pekerjaan baru? Ingin mengetahui teknik bagaimana untuk mendapatkan pekerjaan?

Klik gambar ini untuk pertanyaan

Penerangan:


Mencipta resume yang menang dan profil peribadi yang kukuh sentiasa menjadi langkah penting dalam mendapatkan pekerjaan impian kejuruteraan anda dan membina kerjaya yang berjaya. Walau bagaimanapun, dalam iklim hari ini, profil maya anda lebih penting berbanding sebelum ini. Sesi ini akan membimbing anda dalam membuat resume dan profil personaliti anda yang akan menonjol daripada yang lain, terutamanya dalam persekitaran terpencil hari ini.

Objektif:

Belajar untuk membuat resume untuk pelbagai tahap pengalaman yang akan menonjol secara digital.


Semak contoh resume untuk amalan terbaik.


Gunakan strategi untuk membuat resume yang berkuasa yang boleh disesuaikan dengan situasi yang berbeza dan


Bina profil personaliti yang menarik untuk memberi anda kelebihan dalam persekitaran carian kerja maya.

Tidak lupa juga, topik bonus dalam menghadiri temuduga; apa yang perlu anda lakukan dan apa yang tidak perlu anda lakukan.

PROFIL MENTOR

Ir. Ts. Sukhairul Nizam Abdul Razak mendapat pendidikan awal di Sekolah Menengah Methodist ACS Klang Selangor. Beliau kemudiannya melanjutkan pelajaran di Universiti Teknologi Malaysia (UTM Skudai) dalam Sarjana Muda Kejuruteraan Mekanikal (Aeronautik). Beliau juga menerima Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Charles Sturt University Australia.

Beliau telah mendaftar sebagai Asean Chartered Professional Engineer (ACPE) sejak tahun 2020 dengan Asean Chartered Professional Engineering Coordinating Committee (ACPECC) dengan nombor pendaftaran “ACPE- 04237/MY” di bawah Mekanikal.

Kerjaya profesionalnya bermula di Proton R&D sejak 1995 sebagai jurutera reka bentuk mengikuti dengan jawatan lain di pelbagai jabatan selama hampir 18 tahun. Sebagai jurutera reka bentuk badan yang kreatif dan dinamik, Pengurus Jualan Cawangan, Piawaian Jualan Pengurus , Operasi Waranti Pengurus, Alatan Peralatan Pengurus & Penentukuran.

Beliau kemudiannya bekerja dengan Accenture Malaysia untuk projek Kumpulan Daimler yang ditubuhkan Pakar Produk & CSTAR untuk kedua-dua jualan dan selepas jualan di semua pengedar Mercedes Benz di Malaysia.

Selepas itu beliau menyertai City University Malaysia sebagai Pensyarah Kanan Fakulti Kejuruteraan dan kemudiannya sebagai Pensyarah Kolej Universiti First City untuk Fakulti Kejuruteraan & Pengkomputeran.

Beliau juga dilantik sebagai Pengarah Serantau untuk syarikat antarabangsa Learnmaxpro Solutions Sdn Bhd yang berpangkalan di India.

Dia memotivasikan dirinya dan jurutera pasukannya, tenaga jualan, jurulatih, juruaudit, pembekal, perkhidmatan & rangkaian jualan, untuk melebihi jangkaan di luar kemampuan mereka sebagai individu. Kemahiran interpersonalnya dan pelbagai pengalaman membolehkannya mewujudkan hubungan yang produktif dengan pelbagai kumpulan dengan berkesan. Beliau adalah seorang pemikir analitikal dan berwawasan yang membangunkan strategi yang jelas untuk memenuhi objektif korporat. Akhirnya, beliau juga seorang yang berorientasikan hasil yang mampu menangani pelbagai cabaran dalam perjalanan untuk mencapai matlamat dan objektif syarikat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *