Bagaimana cara untuk jurutera dan bakal jurutera menghadapi krisis Covid-19 dan meneruskan pembelajaran bersama e-pembelajaran IR4.0

Assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh dan salam sejahtera. Topik kali ini amat penting kepada semua orang tidak kira beliau jurutera, bakal jurutera dan bukan jurutera.

Apa itu e-Learning atau e-Pembelajaran?

e-Pembelajaran adalah pembelajaran menggunakan teknologi elektronik untuk mendapatkan kurikulum pendidikan di luar kelas tradisional. Dalam kebanyakan kes, ini merujuk kepada kursus, program atau ijazah yang disampaikan sepenuhnya dalam talian.

Krisis Covid-19 menyebabkan majoriti jurutera dan bakal jurutera tidak dapat menjalankan aktiviti harian di luar rumah dan masing-masing terpaksa meneruskan aktiviti harian menggunakan kaedah dalam talian atau ‘online’.

Apa itu industri 4.0 (IR4.0)?

Industri 4.0 (IR4.0) adalah bahagian dari revolusi industri keempat yang mementingkan industri. Revolusi industri keempat merangkumi bidang yang biasanya tidak diklasifikasikan sebagai industri seperti kota pintar atau ‘smart city’.

Klik Aex3xie untuk tenaga sepanjang hari
Klik gambar ini untuk mendapatkan int3Tree buat minda cerdik pandai untuk anda dan keluarga anda - umur dari 3 tahun ke orang dewasa boleh makan

https://www.ubsm.com.my/covid-19

Klik website ini untuk mendapatkan e-Pembelajaran percuma – tempoh terhad…cepat daftar sekarang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *